Copilul tău e supradotat? Află acum!


 

Centrul Gifted Education organizează o serie de testari IQ în București începând cu finalul acestei luni. Copiii selectați în urma testării, care au peste şase ani, vor putea să înveţe în cadrul a două şcoli dedicate copiilor supradotaţi, Şcoala de Excelenţă – singurul program academic din România pentru copiii supradotaţi sau la şcoala Leonardo Gifted Education – şcoala britanică internaţională de nivel primar cu program normal, dedicată în exclusivitate copiilor supradotaţi.

Identificarea supradotării din timp este la fel de esenţială ca şi cu orice altă direcţie de excepţionalitate. Părinţii sunt, de obicei, primii observatori ai comportamentului de supradotare şi tot ei sunt cei care pot lua decizia testării de unde şi importanţa observarii şi implicarii părinţilor în acest process, sunt de părere specialiştii. De asemenea, copiii supradotaţi au risc social înalt datorită nevoilor lor speciale care nu sunt asigurate în sistemul obişnuit de educaţie, mai adaugă experţii. Pentru ca un copil să se dezvolte la întregul său potenţial, este nevoie de parinţi activi, bine informaţi şi pregătiţi, care recunosc abilităţile copiilor lor şi îi susţin în învăţare şi le cunosc nevoile speciale.

cge

Testările vor avea loc în Bucureşti, pe str. Berzei nr. 22, în următoarele zile:
25.10.2015 (duminică) – ora 14.00
31.10.2015 (sâmbătă) – ora 9.00
22.11.2015 (duminică) – ora 14.00
29.11.2015 (duminică) – ora 14.00
24.01.2016 (duminică) – ora 14.00
30.01.2016 (sâmbătă) – ora 9.00
6.02.2016 (sâmbătă) – ora 9.00
14.02.2016 (duminică) – ora 14.00
13.03.2016 (duminică) – ora 14.00
20.03.2016 (duminică) – ora 14.00
23.04.2016 (sâmbătă) – ora 9.00
24.04.2016 (duminică) – ora 14.00

Înscrierile pentru testare se realizează online pe Giftededu.

CUM PUTETI RECUNOASTE DACA COPILUL DVS. Este “Gifted”

Pentru o mai bunǎ înţelegere a caracteristicilor de personalitate ce dau profilul pedagogic al copiilor înzestraţi, urmǎtoarea enumerare de însuşiri ale copilului înzestrat va permite înţelegerea modului în care acesta poate fi descoperit de cǎtre profesor şi dimensiunile sale de evaluare:

  • foloseşte un vocabular bogat şi adecvat;este eficient în comunicarea vorbitǎ sau scrisǎ;
  • are un bagaj de lecturǎ bogat, preferând de obicei cǎrţi pentru adulţi;
  • doreşte sǎ discute materialele citite;
  • are un interes deosebit pentru o arie de cunoştinţe, în care gǎseşte motivaţie şi pasiune;
  • consumǎ timp pentru pasiunea proprie şi pentru proiecte speciale;
  • are rezultate şcolare deosebit de bune pe anumite zone de interes;
  • întelege ce este bine sau rǎu într-o activitate şi gǎseşte cǎi de optimizare;
  • descoperǎ valenţe noi la idei vechi;
  • are o memorie deosebitǎ pe arii de interes şi stǎpâneşte repede conceptele şi abilitǎţile de bazǎ;
  • nu are rǎbdare cu procedeele de rutinǎ şi cu abilitǎţile automate;
  • pune întrebǎri penetrante în particular, la nivelul cauzelor şi al motivelor;
  • gǎseşte plǎcere în activitǎţi intelectuale;
  • recunoşte repede relaţii;
  • îi plac structurile, ordinea şi consistenţa;
  • aratǎ virtuozitate şi are multe hobby-uri;
  • gândeşte critic, este sceptic şi evalueazǎ prin teste în care acoperǎ toate posibilitǎţile;
  • este plin de umor;
  • gândeşte în afara eului propriu;
  • este interesat de ceea ce este bun sau rǎu, drept sau nedrept;
  • învaţǎ rapid;
  • poate sǎ-şi concentreze atenţia un timp îndelungat;
  • este sensibil sufleteşte;
  • aratǎ compasiune pentru alţii;
  • este perfecţionist;
  • prezintǎ intensitate a trǎirilor;
  • are sensibilitate moralǎ;
  • prezintǎ curiozitate neobisnuitǎ;
  • este foarte perseverent în ariile proprii de interes;
  • este hiper energic;
  • preferǎ compania celor mai în vârstǎ;
  • citeşte devreme (este precoce) şi este avid de cunoştinţe;
  • este foarte creativ;
  • are tendinţa de a contesta autoritatea;
  • are abilitǎţi în folosirea numerelor;
  • raţioneazǎ bine, fiind un bun gânditor;
  • are multe idei de împǎrţit cu alţii;
  • este un strǎlucit gânditor, însǎ e distrat şi neatent la detaliile neimportante;
  • deosebeşte cu uşurintǎ detaliile importante şi relevante de celelalte;
  • oferǎ rǎspunsuri neobişnuite şi neaşteptate la probleme;
  • poate atinge nivele înalte de gândire abstractǎ;
  • comunicǎ eul propriu prin mijloace variate (verbale, kinestetice, limbajul corpului etc.);
  • adunǎ o mare cantitate de informaţii în domeniile de interes;
  • îşi aminteşte rapid fapte;
  • este frecvent perceput de alţii ca lider;
  • este cooperant în grupuri;
  • acceptǎ responsabilitǎţi;
  • se adapteazǎ cu usurinţǎ la situaţii noi;
  • este încrezǎtor în colegi şi candid în opiniile depre oameni;
  • îi plac schimbǎrile;
  • cere puţinǎ direcţionare din partea profesorilor;
  • sunt mai interesaţi de raspunsuri la întrebǎri de tip „cum” şi „de ce” decât la alte tipuri de întrebǎri;
  • pot lucra independent mult mai devreme decat alţii;
  • sunt interesaţi de lucruri neobişnuite sau stranii;
  • dovedesc interes deosebit pentru activitǎţile intelectuale şi artistice;
  • percep cu uşurintǎ asemǎnǎrile, diferenţele şi anomaliile;
  • deseori „atacǎ” materiale complexe, descompunându-le în pǎrţi componente simple şi le analizeazǎ sistematic;
  • sunt gânditori, fluenţi, capabili sǎ genereze posibilitǎţi, consecinţe sau idei înrudite;
  • gândesc flexibil, abordând o problemǎ pe mai multe cǎi;
  • sunt originali şi deseori neconvenţionali în rezolvarea de probleme;
  • pot gǎsi relaţii între obiecte, fapte şi idei neînrudite;
  • sunt doritori de inţelegere complexǎ;
  • construiesc deseori ipoteze de genul „dar dacǎ”;
  • sunt sensibili la frumos şi atraşi de valorile artistice

Mai multe informații despre CONCEPTUL DE SUPRADOTARE găsiți aici.

„Statistic vorbind, România are printre cei mai mulţi copii supradotaţi din Uniunea Europeană, iar acest program pe care l-am lansat are menirea de a-i descoperi, pentru a ii sustine cu o educaţie diferenţiată. Parlamentul European recomandă ţărilor membre educaţie diferenţiata şi politici educaţionale care să susţintă valorificarea potenţialului înalt al acestor copii. Centrul Gifted Education estimează că există peste 190.000 de copii supradotaţi academic cu vârsta sub 15 ani în Romania – aproximativ 6% din numărul total al elevilor (sursa estimării: NAGC – National Association for Gifted Children; procentul este aplicat la populatia de 3,211 milioane copii sub 15 ani cf. INS: Comunicat de presa nr 143 din 26.06.2012). Un număr impresionant. Care este incidenţa copiilor supradotati in Romania? Estimăm ca în fiecare clasă de 30 de copii se pot găsi minim 1-2 copii supradotaţi intelectual”, declară Monica Gheorghiu, preşedintele Centrului Gifted Education.

Citește mai mult: adev.ro/nvqw6i

You may also like

LEAVE A COMMENT

Liz Moldovan

About

Arta pentru mine este o expresie imediată de gândire, de simțire, un instrument pentru investigarea ideilor și înregistrarea cunoștințelor, fiind o reflecție a experienței; este o oglindă prin care îmi înțeleg locul în lume și prin care pot să văd cum gândesc.

Instagram